ERCİYES´TEYİZ
Tarih: 16.10.2018 07:10:37 / 201okunma / 0yorum
Murat ÖNK

Başından dumanı, karı eksik olmaz bir yüce dağ... ERCİYES´teyiz.

12 Aralık Cuma günü 11 sularında Kayseri´ye yolculuğumuz başladı. İklim normallerinin üzerinde seyreden hava sıcaklığı güzel bir faaliyet olacağının müjdecisi gibiydi. Kayserili dağcı dostlarım Mehmet Irmak ve Tuba Tanrıverdi´nin beni karşılama ve hasret giderme sohbeti ile Erciyes Dağı Tekir Kayak Merkezi´nde bizi bekleyen Kahramanmaraşlı dağcı arkadaşlarımız MADOSK Başkanı Özcan Baltacı ve heyecan dolu genç dağcı Soner Yalçın kardeşimle buluşup jandarmaya geçtik. Jandarma kayıt ve bilgilendirme sonrasında tırmanışımız başladı.

Birinci istasyona kadar teleferiğe bindik. Burada bizi bekleyen değerli dağcı abimiz Ahmet Köse ve dağcı kumrularımız Zeliha Yağmur ve Nadir Yağmur ile buluşmamız heyecan, neşe ve özlemin aynı anda buluşması gibiydi. Birinci istasyondan 2 bin 700 metre rakımda bulunan Tekir Dağ evine yürüyerek yaklaşık 2 saatte vardık.

Dağcılığa bizi bağlayan atmosfer yine neşemize neşe katmıştı. Dağ evinin elektriğinin kesilmiş olması bile neşemizi bozamamıştı. Zeliha Yağmur hanımın börekleri ayrı bir motivasyondu. Kendisinin yemeklerine alışık biri olarak iştahla yedik. Ardından Sivas köftemizi 2 bin 700 metre rakımın verdiği az oksijenin zorluğuna rağmen ateş yakıp yedik.    Köftelerimize Maraşlı dostlarımızın getirdiği yerel ekmek ayrı bir lezzet katmıştı. Akşam sohbetinde Ahmet Köse abimin beni veliahtı ilan etmesi duygulanmama neden oldu. Sohbetin ardından 21:00 sularında uyumaya geçtik.

Gece 00:30 sularında uyanıp, Zirve yürüyüşü hazırlıklarımızı 1:00 da tamamlayıp yola çıktık besmeleyle. 90dakika yürüme mesafesindeki Çobanini mevkine gelmeden İzmirli dağcı gençlerin Hörgüç Kayalıkları mevkiine 150m2´lik Türk Bayrağı serme macerasına dahil olduk. Taşıma yardımının belli bir süre sonra zirve hedefimizi riske edeceği için bırakıp yolumuza devam ettik. Erciyes dağına yaklaştığımızda genç dağcı arkadaşımız Tuba Tanrıverdi´nin ilk deneyimi sona ermesi ile Mehmet Irmak liderimiz ile geri döndü. Geleceğin sayılı dağcısı ve bayanların sembolü olacağına inandığım Tuba Tanrıverdi arkadaşımızı dağcılık heyecanı, isteği ve iradesinden dolayı kutlarım.

Soner Yalçin Özcan Baltacı Ahmet Köse ve benim kaldığımız zirve yolculuğunda Şeytan Boğazı rotasından devam ettik. Kar yağışının olmadığı yerlerde taş yağmuru riski ile sıkça karşılaştık. 3 bin 500 metrekare rakımda dondan dolayı krampon takmak zorunda kaldık. Rakımın verdiği etki ile tansiyon düşmesi, baş dönmesi ve mide bulantısı sıkıntılarını hurma yiyerek attık.

Güneşin ışıklarını ilk gördüğümüzde zirveye çok yakındık. Erciyeste beni mest eden manzarayı görünce dejavuyu yaşamış gibi oldum. Zirveye vardığımızda aşırı rüzgar, soğuk havaya rağmen zirve keyfi harikaydı. Bulutların üzerinde engin gökyüzü, ufuk çizgisinin olmadığı bir görüş mesafesi, yalçın dağlar, Erciyes´in büyüleyici manzarası ve ihtişamı mest etti hepimizi. Ancak 15 dakikamız vardı. Vücut ısımızı kaybetmemek için fotoğraflarımızı çekip, birbirimizi tebrik edip iniş için harekete geçtik. Dağ kazalarının yüzde 80´inin inerken yaşandığı endişesiyle motivasyonumuzu bozmadan Özcan Baltacı hocamın liderliğinde çizdiği rotadan inmeye devam ettik.

İnerken tırmanış yapan genç grubun uyarılarımıza rağmen, taş yuvarlaması sonucu bana isabet eden taşla, belimden yaralandım. Umarım dağcılık sporunun sadece bir yükseltinin tırmanılması olmadığını ve dağcıların en tedbirli sporcu grubu olduğunu öğrenmemiz gerektiğini bir an önce anlarız. Şeytan boğazını indikten sonra uzun bir yürüyüş mesafesi bizi bekliyordu. Takatimizi zorladığımız son saatlerde, dağ evinden eşyalarımızı toplayıp Tekir Kayak Merkezine inip her faaliyet sonu yaşadığımız tatlı veda anlarından sonra, yeni bir faaliyette buluşma temennileri ardından memleketlerimize dönmek için yola çıktık.

Zamanımın darlığından dolayı Zeliha Yağmur hanımın o nefis Kayseri Mantısı teklifini mecburen reddetmek zorunda kaldım. Bu faaliyeti organize eden güzel insanlar Ahmet Köse ve Mehmet Irmak  kardeşime çok teşekkür ederim. Ismail Yılmaz başkanımı da gözüm sürekli aradı. Buradan kendisine selamlar gönderiyorum.

Anahtar Kelimeler: ERCİYES, TEYİZ
Okuyucu Yorumları (0 yorum)
Adınız Soyadınız *

aa
Başlangıç Tarihi
Bitiş Tarihi
Fikir sahibi olmaya,mal sahibi olmaktan fazla ihtiyaç duyacağımız gün gerçek zenginliğin sırrını bulacağız.